Vitamino B12 svarba ir nauda žmogaus organizmui

Visavalgiai yra visada pirmi pamokyti ir pirštu pagrūmoti veganams bei vegetarams apie jų, neva skurdžią mitybą, maisto medžiagų bei mineralų nepriteklių. Apie tai, jog baltymų yra gausu augaliniuose produktuose (brokoliai, riešutai, pupelės, avižos ir t.t.) , turėtų žinoti dauguma, tačiau vitaminai – tokie kaip B12 šiai dienai vis tik daugeliui neduoda ramybės. Kur gauti, kam jų reikia? Kodėl apie B12 tiek daug kalbama?

Vitamino B12 nauda:
Tirpstantis vandenyje, Vitaminas B12 yra svarbus mūsų kūno energijos reguliavimui. Jis padeda lengviau įsisavinti riebalus bei baltymus ir paskirti juos būtent atsistatymui ar energijos sąnaudoms. Vitaminas B12 padės išoriniui grožiui, praturtindamas kūnus iš vidaus – nagams, plaukams ir odai.

vitaminas b12
Kaip žinoti, kad mums trūksta vitamino B12?
Nepritekliuje, žmonės dažnai jaučiasi išsekę, mieguisti. Jaučiamas širdies permušimas, silpnumas, kartais galūnių nutirpimas, dilgčiojimas ar galvos svaigimas. Tyrimai rodė, jog šio vitamino trūkumas organizme gali pasireikšti ir emociniais sutrikimais – depresija, elgesio pakitimais. Galimas atminties suprastėjimas. Jei esat išgirdę ,,tu toks išbalęs/-usi“, ar šitai esat pastebėję patys, tokio komplimento nederėtų praleisti pro ausis. Išblyškęs ar pageltęs veidas taip pat perteikia vitamino B12 trūkumą. Jei simptomų vis tik nepastebėjote, tačiau sunerimote manantys, kad vitamino gaunat nepakankamai – galima atlikti ir kraujo tyrimą, kurio metu bus nustatyta šio vitamino kiekis jūsų organizme.

Kur rasti vitamino B12?
Vitaminas B12 maiste randamas tik gyvuliniuose produktuose (kiaušiniai, mėsa, žuvis, pieno produktai), todėl kartu su mityba veganai paprastai jo gauti negali. Ta proga jie vartojami kaip papildai. Šiuo metu parduotuvėse galima įsigyti ir veganiškų produktų su pridėtiniu vitaminu B12 – tokių kaip sausi pusryčiai, batonėliai ir pan.

Kiek jo reikia vartoti?
Priklausomai nuo amžiaus, Vitamino B12 asmenims reikia skirtingų normų.
Suaugusiems ir asmenims nuo 14 metų patartina dienoje suvartoti 2.6 mcg vitamino.
Vaikams pakanka iki 2mcg.

Asmenys, turėję žarnyno sutrikimų ar skrandžio mažinimo operacijas, gali sunkiai virškinti vitaminą B12. Tuo atveju patartina leistis injekcijas. Dėl to būtina pasitarti su specialistais bei gydytojais.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s