„BCAA“ amino rūgštys -nepakeičiama nauda sportuojantiems

Mes pradedame užsiimti aktyvesne fizine veikla tada, kai norime tam tikrų rezultatų – sulieknėti arba atvirkščiai – priaugti svorio. Sportuojant mes žeidžiame raumenis. Įprasta mityba bei produktai ne visada gali aprūpinti mūsų sužeistus raumenis naudingomis medžiagomis. Kartais raumens atsigavimui to, ką mes suvalgome paprasčiausiai neužtenka.

Norint pagreitinti rezultatus ir užtikrinti, kad treniruotės taps efektyvesnės ir veiks taip, kaip norima, dažnas pasikliauna sporto papildais. Merginos būkštauja, kad tai chemija, pavadinimai gąsdina… Kaip išsirinkti, kai nežinai ko tau reikia ir kaip tam tikras papildas paveiks jūsų kūnus?

Kas gi yra šakotos grandinės amino rūgštys (BCAA – angl. branched chain amino acids)?

Amino rūgštys tai yra viena iš pagrindinių baltymų sudedamųjų medžiagų – statybinė organizmo medžiaga.  Yra 8 amino rūgščių rūšys, kurių žmogaus organizmas negamina, jos yra:  isoleucinas, leucinas, metioninas, fenilaninas, treoninas, triptofanas ir valinas.
Amino rūgštys skirstomos į esmines (grynos, natūralios sudėties, randamos maisto produktuose, papilduose) ir neesmines ( kurias organizmas pasigamina pats iš kitų amino rūgščių).

Jei sutriko atmintis, didėja įtampa, stresas, sunku susikaupti ar mąstyti – tai gali būti vienas iš ženklų, jog jums trūksta amino rūgščių. Amino rūgštys gerina smegenų veiklą, sumažina stresą, įtampą, palengvina susikaupimą.
Žmogaus kūne vyksta amino rūgščių gaminimas, tačiau jų vis tik nepakanka, todėl yra pravartu žinoti kokiuose produktuose jų rasime daugiausiai.

Kokie yra amino rūgščių šaltiniai?

Amino rūgštis rasime maisto produktuose ir sporto papilduose. Pasak portalo sveikas.lt, Greičiausiai organizmas pasisavina gyvulinės kilmės maiste esančias amino rūgštis, taip pat, liesoje žuvyje ir mėsoje amino rūgščių yra kur kas daugiau nei riebioje. Didžiausias rūgščių kiekis aptinkamas vištienoje (18-22 proc.), taip pat jautienoje (19-20 proc.), avienoje (16-20 proc.) ir kiek mažiau – kiaulienoje (apie 14,5 proc.). Pieno produktai taip pat yra puikus amino rūgščių šaltinis.

Sportuojantys į pagalbą imasi BCAA geriamus papildus, kurių sudėtyje randamos trys pagrindinės didelį fizinį krūvį gaunantiems kūnams reikalingos amino rūgščių rūšys: Leucinas, L-Izoleucinas ir Valinas.
Renkantis BCAA papildus asmuo pasirūpina lengvesniu raumenų gyjimu, greitesniu atsigavimu po treniruotės ir raumenų atstatymu.

Kaip vartoti amino rūgštis?

Sportuojant rekomenduotina amino rūgščių dozė yra apie 15g per dieną. Gerkite 7 g prieš sportą, 4 g sporto metu ir 4g po treniruotės. Taip pat galima gerti tik prieš ir po. Griežtos taisyklės nėra -svarbiausia yra vartoti maždaug tuo metu, kai užsiimate didžiausia fizine veikla.
BCAA papildai taip pat suteiks jums energijos, todėl dažnai energetinių gėrimų sudėtyje galima matyti amino rūgštis.

Sportuojančioms moterims amino rūgštys yra neabejotinai  tiek pat reikalingos kaip ir vyrams. Bijančioms ,,užsiauginti‘‘ raumenis reikia nepamiršti, kad intensyvios kardio treniruotės ir tirpstantys ant svarstyklių skaičiai dažniausiai reiškia, jog dega ne tik riebalai, bet ir raumenys.  Na, o atstatant raumenis – lieka mažiau vietos riebalams. Kaip žinia, skausmas po sporto sekančias dvi dienas gali būti menkas malonumas, todėl norint to išvengti reikia suvartoti daugiau amino rūgščių.

Reikia žinoti – pradedantieji sportuoti dažnai pamiršta vieną svarbų dalyką – sportuojant mes žeidžiame, naikiname raumenį, sukeliame jo uždegimą, o ne auginame jį, todėl ir vyksta tokios reakcijos kaip raumens skausmas.


Laikotės griežto mitybos režimo, tačiau vis tik norite atsigaiviti ledais? Siūlome pasigaminti vaisinius BCAA ledus ant pagaliuko
!
Įsigiję formeles – sumaišykite 15g amino rūgščių su atitinkamu kiekiu vandens ( pagal formeles ir norimą skonį), supilkite gėrimą ir palikite kameroje atšalti.  Nuotraukoje naudoti USN firmos „power punch“ apelsinų skonio BCAA milteliai. 

image

image

title=“wp-1465675951532″ class=“alignnone size-full“ alt=“image“ src=“https://kgermanaviciute.files.wordpress.com/2016/06/wp-1465675951532.jpg“ />

1 mintis apie “„BCAA“ amino rūgštys -nepakeičiama nauda sportuojantiems

  1. Tikrai taip amino rūgštys yra nepakeičiamos sportuojantiems, pati sportuoju ir atradau naują produktą neolife bio tone, atrodo super dalykas. Jau apie mėnesį laiko vartoju kažkur ir nesinori grįžti prie seno produkto 🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s