Geležies trūkumo simptomai ir kaip su tuo kovoti

Kai pradeda svaigti galva, jaučiamės silpni ir atrodo, jog iš mūsų buvo tiesiog išsunkta energija – retai kada susimąstome apie geležies nepriteklių. Būtent tokie ir panašūs simptomai reiškia, kad mūsų kraujyje gali trūkti geležies, arba mes sergame anemija (mažakraujyste). Kokius produktus valgyti, kad mes ir vėl susigrąžintume jėgas, ir būtume darbingi visu šimtu procentų?

Su geležies trūkumu dažnai susiduria ir tie, kurie nusprendžia atsisakyti mėsos – tampa vegetarais ar veganais arba dažnai bei intensyviai sportuoja. Tam, kad išvengti geležies stokos, patartina rinktis produktus, kuriuose jos rasime daugiausiai.

Kokie simptomai parodo, jog jums trūksta geležies?

Silpnumas;
Galvos svaigimas;
Galūnių dilgčiojimas;
Išbalusi oda;
Dusulys (mat geležis atsakinga už oro paskirstymą po audinius);
Liežuvio skausmas ar tinimas;
Keistas noras valgyti nevalgomus dalykus: ledą, žemę, klijus, kreidą.

Kaip elgtis pastebėjus šiuos simptomus?

Pirmiausia, be abejo, pasikonsultuokite su gydytojais ir pasidarykite tyrimus, kad būtų patvirtinta negalavimų priežastis.Taip pat yra svarbu į savo mitybą įtraukti daugiau produktų, kuriuose yra geležies. Puikų jų pasirinkimą turi tiek mėsėdžiai, tiek vegetarai ar veganai.

Mėsa;
Žuvis;
Burokėliai
Petražolės;
Soja;
Pupos,
Špinatai;
Įvairūs džiovinti vaisiai;
Ryžiai,
Grikiai;
Duona;
Žalios ir tamsiai žalios spalvos daržovės.

Verta žinoti:

  • Geležis iš mėsos pasisavinama kur kas geriau nei iš daržovių.
  • Geležies pasisavinimas į organizmą tampa greitesnis, kai kartu su preparatais ar geležies turinčiais produktais suvartojame ir natūralaus vitamino C.
  • Geležies pasisavinimui trukdo kava bei juoda ar žalia arbatos.

#sveikata #missfit.lt #geležiestrūkumas #sveikagyvensena

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s