Baltymų pradžiamokslis

Baltymai, kaip ir kitos maistinės medžiagos yra reikalingi tam, kad gerintų žmogaus organizmo veiklą. Ypatingai sportuojant, baltymai padeda atsistatyti asmens raumenų audiniams. Tai yra pati svarbiausia medžiaga atkuriant senas ląsteles ir pakeičiant jas naujomis. Pradėkime nuo to, jog per dieną reikia suvartoti tiek baltymų, kiek gausite pritaikę šią formulę: 1kg kūno svorio x 0,8.

Baltymų šaltiniai

Paprastai žmogui pakanka baltymų, kuriuos gauna kartu su maistu, tačiau sportuojantiems asmenims jų reikia gerokai daugiau. Baltymus galima gauti iš augalinių , gyvulinių produktų,  ir žuvies.  Augalinės kilmės baltymų yra bene daugiausiai: soja, pupelės, tofu, brokoliai, šparagai, riešutai, kanapių baltymai ir t.t. Šie baltymai turi kur kas daugiau vertingesnių maisto medžiagų bei vitaminų nei gyvuliniai.

Baltymų kokteiliai

Reikia nepamiršti, kad užsukus į sporto papildų parduotuvę yra nepatartina griebti pirmą pasitaikiusį „protein“ produktą. Baltymų rūšių yra daugiau nei manyta – vieni jie savo sudėtyje daugiausiai turi pačių baltymų, o kiti – papildomų sudedamųjų dalių, tokių kaip žaliosios arbatos ekstraktas, L-karnitinas, kretinas, amino rūgštys. Baltymų kokteilius galit gamintis iš: 
1. Pupelių baltymai.
2. Kanapių baltymai
3. Sojos baltymai

Nenorintiems leisti papildomų pinigų ant baltymų kokteilių, patartina pasigaminti kokteilius iš tofu, banano ir avižų. Tai bus alternatyvi puikaus baltyminio gėrimo versija.

Kada gerti ir kaip vartoti?

Baltymų kokteilius patartina gerti prieš ir po treniruotės. Geriant prieš, pasistenkite tai padaryti likus pusvalandžiui iki sporto. Taip iš šių maistinių medžiagų gausite šimtaprocentinę naudą. Na, o geriant baltymus po treniruotės – tai padaryti turite nepraėjus daugiau nei 15 min, todėl kokteilį patartina pasidaryti nedelsus. Iš kart po krūvio, jūsų kūnas greičiausiai pasisavina viską, kas jam duota ir baltymai atstato pažeistus audinius. Jei per dieną pamiršote išgerti kokteilį, arba tiesiog neturėjote tam laiko, jį susiplakti galite ir likus iki nakties miego. Poilsio metu jūsų organizmas atsinaujina, taigi proteino kokteilis puikiai tiks padedant atstatyti jūsų raumenis.

Norint padidinti savo suvartojamų baltymų dienos normą, patartina nusipirkti augalinių „spirulina“ bei kanapių baltymų, kuriuos galėsite dėtis į savo natūralias sultis, salotas,  košes ar kitus patiekalus.

2 mintys apie “Baltymų pradžiamokslis

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s