Veganams ir ne tik: baltymų ir amino rūgščių šaltinis – Spirulina

Turbūt daugeliui teko girdėti apie Spirulina baltymus, tačiau vis tik ne visi esate juos išbandę. Japonijoje šis augalas yra vartojamas bene kasdien kaip puikus biologinis maisto papildas, tačiau europiečiai kol kas į tai žiūri kiek atsargiau. Gali būti nedrąsu mėginti šį produktą, nes paprasčiausiai nevilioja ryški jo spalva, ar baiminamasi nevisiems patinkančio dumblių skonio. Jei dar nesate išbandę šios rūšies baltymų, galima manyti, kad to nedarote, nes apskritai esate nusistačiusi prieš papildomą baltymų vartojimą. Visų pirma reikia griauti mitus apie tai, kad baltymus geriančios, sportuojančios moterys taps raumeningos ir didelės it vyrai. Dažna mergina mano, kad  pradedančiosios sportuoti ir geriančios baltymus palaipsniui išsipūs, taps raumeningos, praras savo moteriškus apvalumus arba vietoje lieknėjimoatvirkščiai – pradės stambėti. Prisiminkime, kad sportininkams baltymai yra reikalingi raumenų atsistatymui, kuomet šie būna pažeisti po įprastos treniruotės. Vienam kilogramui asmens svorio reikalinga 0,8 g baltymų. Na, o jei vis tik nutarėte pradėti gerti baltymus, bet neapsisprendžiate ką rinktis – norime jums supažindinti su spirulina.
Spirulina yra mėlynasis, vienaląstis dumblis, kuris yra randamas gėluosiuose vandenyse: upėse, ežeruose.  Lietuvoje taip pat randama šių baltymų, todėl neimportuoti, jie yra itin šviežūs ir labai maistingi. Gydytojai teigia, kad du gramai šio augalinio baltymo vitaminais ir naudingosiomis medžiagomis, prilygsta kilogramui skirtingų vaisių ir daržovių.
Naudingosios savybės:

  1. Spirulinaturi daugybę baltymų, amino rūgščių bei mikroelementų bei yra vienas iš geriausių B-12 šaltinių. Šios rūšies baltymai ypatingai tiks sportuojantiems vegetarams, veganams bei žaliavalgiams. Medžiagos esančiosSpirulinoje stiprina mūsų imunitetą ir gerina bendrą organizmo veiklą.
  2. Po sporto suvartojus šiuosbaltymusgalima greičiau atsigauti, sumažinamas atsirandantis arba esantis raumenų skausmas. Žinoma, kad šis baltymas puikiai padeda atstatant audinių ląsteles.
  3. Spirulina yra tinkamas baltymas tiems, kurie skundžiasi dažnu nuovargiu. Suderinus savo mitybą ir įtraukus į ją šią augalinę medžiagą galima pajausti puikų energijos proveržį, tapsite veiklesni, aktyvesni.
  4. Spirulina taip pat stabdo senėjimą, mažina susirgimą kraujagyslių ar širdies ligomis, todėl puikiai tinka ir vyresniems, pagyvenusiems asmenims. Tai gali tapti kuo puikiausia dovana tėvams ar seneliams.Kaip vartoti Spiruliną?
    Spirulinos skonis yra  visai kaip dumblių, tačiau kitiems primena ir šviežiai pjautą žolę (sprendžiant iš jos kvapo). Ne visi pabandžiusieji šį produktą buvo sužavėti jo skoniu, todėl yra svarbu žinoti kaip geriausiai jį vartoti ar su kuo gaminti, maišyti. Bet kuris patiekalas į kurį bus dedami šie augaliniai baltymai, pasidengs ryškia žalia spalva, todėl tai gali atrodyti kiek neįprastai. Taip pat, pradedantys vartoti šį augalinį vaistą, turėtų jo suvalgyti per du gramus per dieną.

Kaip spiruliną vartoja Karolina sužinosite peržiūrėję video vaizdelį:

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s